I erhvervslivet, er det en tommelfingerregel du får hvad du betaler for.

Så et godt råd er at checke flere leverandører inden du vælger det firma som du skal arbejde sammen med i fremtiden. For Søgemaskineoptimering er en ongoing proces.

Hvordan det ?

I år har Google f.eks. valgt at ændre på kriterierne for, hvad der skal lægge til grund for at en side skal placeres højt på søgeresultaterne. Folkene bag søgemaskinerne skal hele tiden forsøge at programmere søgemaskinerne, således at brugerne får de bedste søgeresultater for de givne søgningen.

Derfor er det vigtigt at søgemaskineoptimeringen på selve siden er i orden, men også indholdet skal være i orden. Indholdet skal have værdi for søgeren. Derudover skal omverdenen bedømme siden til at være højt placeret i hierarkiet.

Søgemaskineoptimering – en løbende proces

I fremtiden vil man se at traditionel markedsføring, PR arbejde og SEO smelter sammen i en højere enhed, der skal optimeres hele vejen rundt for at opnå succes i søgeresultaterne fremadrettet. Derfor gælder om at tilpasse sig de nye spilleregler og være kreativ, have siderne søgemaskineoptimeret, hvis man fortsat vil have succes i søgeresultaterne.

Søgemaskineoptimering af din hjemmeside

Søgemaskineoptimeringen er en proces. Teksten på hjemmesiden skal indeholde de rigtige fraser og søgeord.

Søgemaskineoptimeringen handler om at kontrollere, analysere og ændre følgende faktorer:

– Site Setup Analyse
– Geografisk gyldigheds analyse
– Afsnit Tags
– Meta Tags
Søgeordsanalyse
– H1 Tags
– Url Struktur
– Intern linkstruktur
– Udgående link Analyse
– Indholdsstruktur & Plan

Ovenstående punkter kalder vi for den grundlæggende del af SEO optimeringen/ søgemaskineoptimeringen, om du vil … alle SEO kunder modtager en analyse af disse punkter som en del af deres plan

Ønsker man en langsigtet succes er en søgemaskineoptimering af de nævnte punkter vigtige, men disse er ikke de eneste område, der skal arbejdes med.

Læs også: